17 Ocak 2009 Cumartesi

Opengl

# Yükseklisans zorunlu derslerimin bitmesi, hem de ilk defa bir temel fizik dersinden AA almam, hem hem de dönem ortalamamın 4.0 olması beni epey motive etti. Dün gece yılları özlemi OpenGL kullanabilen bir program yazma hevesimi sonunda gerçekleştirdim. Başlangıç adımlarını daha sonra bakıp hatırlayabilmek üzere buraya "tespit" edeyim.
# Netbeans 6.5'in C/C++ paketi kurulur. (Nasıl kurulur? vs.)
# Cygwin'in setup.exe'si indirilir ve şu paketler kurulur: gcc-core: C compiler, gcc-g++: C++ compiler, gdb: The GNU Debugger, make: the GNU version ve opengl. Cygwin'in bin klasörü "system environment"taki PATH'e eklenir.
# Nehe'ye gidilir. İlk derslerden birinin Cygwin kodu indirilir. Cygwin'deki user'in altinda bir klasöre açılır. .exe dosyası denenir, çalışınca mutlu olunur. Sonra .exe'nin ismi değiştirilir ve "make" denerek kendi .exe'mizi oluşturabiliyor muyuz diye bakılır. Olumlu netice alınınca göbek atılır.
# Netbeans açılır, Tools > Options > C/C++ > Build Tools'ta cygwin'nin bin/ klasörü eklenir ve geliştirme programları Netbeans'e tanıtılmış olur.
# "existing code" seçeneği seçilerek yeni proje yaratılır. makefile olarak Nehe dersiyle gelen makefile seçilir. Run Project'te tıklanır. Build edilip çalıştığı görülünce IDE kullanabilmenin rahatlığıyla huzura kavuşulur.
# Evet, Visual Studio kullanmamak, Windows kütüphanelerine bağlı kalmadan sanırım platformdan bağımsız kod yazabilmek için ilk adımı attık.

Hiç yorum yok: