1 Mart 2009 Pazar

Griffiths'in el yazısı r harfi fontu ve gelişmiş mathbb

# Latex'te iki konuda takıldım:
# Kuantum çalışmalarını kayda geçireyim, onlar zamanla büyür ve Türkçe bir bilgi kaynağı haline gelebilirler diye düşündüydüm. Anlattıklarımı yazarken, Griffiths'in kaynak yükü ile hedef yük arasındaki yer değişimini ifade eden vektör için kullandığı el yazısı bir r harfini nasıl yapacağımı bilemedim. 
# Dün de bayağı bir vaktimi, Haluk Hoca'nın Phys 531 (quantum 1) dersinin ödev cevaplarını bilgisayara geçirirken kullanmak için, identity, zero, x ve k operatörlerinin, hani şu harfin hemen yanına düşeyde bir çizgi daha çekerek operatör olduğunu belli eden o notasyonu, Latex'te yapabilme uğraşıyla geçirdiydim. \mathbb sadece büyük harfleri öyle yapıyor, sayıları ve küçük harfleri yapmıyordu.
# İki sorumun cevabını da The Comprehensive LATEX Symbol List'in 65. sayfasında buldum.
# Operatör notasyonu için preamble'ye
\usepackage{mathbbol}
# komutunu ekledim. Böylece \mathbb'lerim gelişti.

# El yazısısı için önce Miktex'in paket yöneticisi ile calligra paketini kurdum. Preamble'ye şunları ekledim:
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{calligra}

\DeclareMathAlphabet{\mathcalligra}{T1}{calligra}{m}{n}

\DeclareFontShape{T1}{calligra}{m}{n}{<->s*[2.2]callig15}{}

# 3. komut math modunda \mathcalligra deyip script karakterleri yazmayı sağlıyor. 4. komut ise küçük kalan karakterleri, standart matematik fontlarıyla aynı büyüklüğe getirecek şekilde ölçekliyor.

# Ve insanlığın Latex karşısındaki zaferi!


Hiç yorum yok: